PLATINUM AGRO NOVO 15W-40
Charakterystyka
Wysokiej jakości, wielosezonowy olej silnikowy stworzony z myślą o rolnictwie. Dzięki nowoczesnej technologii Mid-SAPS olej jest zaliczany do kategorii olejów SHPD (Super High Performance Diesel). Przeznaczony do smarowania silników szerokiego spektrum maszyn rolniczych.
Gwarantuje:
• znakomitą wydajność silnika w każdych warunkach pracy,
• znakomite charakterystyki lepkościowo-temperaturowe,
• ograniczoną zawartość siarki, fosforu i popiołu siarczanowego ( Mid-SAPS) co znakomicie chroni i wydłuża żywotność filtrów cząstek stałych i innych urządzeń obróbki spalin ( EGR, SCR NOx),
• skuteczne smarowanie węzłów tarcia przy rozruchu zimnego silnika i pracy w niskich temperaturach,
• zapewnia efektywną ochronę i kontrolę przed zużyciem tłoka i gładzi cylindra( wear control),
• brak negatywnych oddziaływań na uszczelnienia silnika.
Zastosowanie
Platinum Agro NOVO 15W-40 to olej silnikowy rekomendowany do szerokiej gamy maszyn rolniczych mi.in. traktorów, kombajnów i innych maszyn rolniczych, dla których producent zaleca olej w klasie lepkości i jakości podanej w opisie produktu. Olej jest przeznaczony do wysokoprężnych silników Diesla pracujących w ciężkich warunkach pracy w polu, zarówno przy dużych obciążeniach. Odpowiedni do silników spełniających normy spalin. Doskonale sprawdza się w eksploatacji o każdej porze roku, w maszynach rolniczych pracujących w dużych i małych gospodarstwach, a także przy pracach komunalnych i pielęgnacji zieleni. Zapewnia także świetne właściwości podczas rozruchu w niskich temperaturach (przymrozki).
W zakresie emisji NOx oraz PM (cząstki stałe) zalecany do silników spełniających normy Stage IV i IIIb. Nadaje się do pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF - Diesel Particulate Filter), katalizator (DOC -Diesel Oxidation Catalyst ), układ Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR- Selective catalytic reduction). Platinum Agro Novo 15W-40 może pracować z turbosprężarką VGT oraz z układem Common Rail
Normy, aprobaty, specyfikacje
MAN M3575
VOLVO VDS-4
RENAULT RVI RLD-3
MACK EO-O PREMIUM PLUS
MB-APPROVAL 228.31
CUMMINS CES 20081
spełnia wymagania:
MTU TYPE 2.1
CATERPILLAR ECF-2, ECF-3
DETROIT DIESEL C 93K218
REKOMENDACJE, REFERENCJE
Farmtrac
Parametry fizyko-chemiczne
Parametry |
Jednostki |
Wartości typowe |
klasa lepkości SAE |
- |
15W-40 |
lepkość kinematyczna w temp. 1000C |
mm2/s |
14,8 |
wskaźnik lepkości |
- |
135 |
temperatura płynięcia |
0C |
-31 |
temperatura zapłonu |
0C |
231 |
liczba zasadowa TBN |
mg KOH/g |
8,0 |
Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu. |